Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Podsumowanie szkoleń z RODO dla OFWCA (cz. 1)

Projekt bez tytułu Zakończyliśmy cykl szkoleń naszych pośredników - Osoby Fizyczne Wykonujące Czynności Agencyjne - z zakresu bezpieczeństwa ochrony przetwarzania danych osobowych (RODO). W szkoleniach tych wzięło udział ponad 90% wszystkich OFWCA posiadających upoważnienia Zarządu Alwis & Secura do zawierania ubezpieczeń. Na szkoleniach tych zadano bardzo dużo pytań dotyczących głównie praktycznych aspektów stosowania przepisów RODO w działalności ubezpieczeniowej. W związku, z tym że pytania nie powtarzały się na wszystkich szkoleniach postaram się odpowiedzieć na nie w naszej informacji "Na gorąco". Są one ważne, bo przybliżają najważniejsze problemy stosowania przepisów o ochronie danych osobowych. Na szkoleniach zwracałem uwagę, że w pierwszych dniach po 25 maja - dniu wejścia w życie RODO - mogą się pojawić szybko wnioski osób o ich wykreślenie, zapomnienie itd. Nie myliłem się, bo w dniu 25 maja otrzymaliśmy już pierwszy taki wniosek. Dlatego przypomnę, że:
  • Wniosek osoby, której dane przetwarzamy o wykreślenie, zapomnienie itd. powinien być złożony na piśmie. Osoba taka może go także przesłać nam e-mailowo. Ustnie a tym bardziej telefonicznie takich wniosków nie przyjmujemy.
  • OFWCA przesyła taki wniosek niezwłocznie (do 24 godzin) do tego zakładu ubezpieczeń, w którym osoba ta ma zawartą polisę lub miała zawartą polisę. Jeśli osoba taka ma lub miała kilka ubezpieczeń w kilku zakładach ubezpieczeń to wniosek jej wysyłamy do każdego ZU. Trzeba zrobić skan i wysłać do ZU. Jeśli ZU nie podał jeszcze specjalnego adresu do tego celu, należy wysyłać takie pisma na adres do składania "Reklamacji" w tym ZU. Sprawy takie załatwia ZU jako Administrator Danych. Oryginał wniosku takiej osoby przechowuje OFWCA, chyba że ZU poprosi o jego przesłanie.
  • Kopie tego pisma należy przesłać także do wiadomości do Alwis & Secura ( do Oddziałów i Przedstawicielstw) , bo my możemy także wysyłać do tych osób pisma, mailingi.
  • OFWCA wykreśla u siebie taką osobę z bazy marketingowej i nie wysyła do niej żadnych reklam ofert itd.
Jeśli nie będziecie wiedzieć jak postąpić, proszę kontaktować się z naszymi Oddziałami i Przedstawicielstwami.  
Tagi:
O autorze

dr Stanisław Kuta
dr Stanisław Kuta

Doradca Zarządu Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem