Dzisiejszym wpisem rozpoczynamy regularny cykl odpowiedzi na pytania naszych agentów, w których staramy się wyjaśnić wszelkie kwestie związane z ich codzienną pracą. Dzisiaj skupimy się na sprawach związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Swoją wiedzą dzieli się z nami dr Stanisław Kuta, członek zarządu Alwis & Secura.
P: Czy istnieje w Polsce ogólnie dostępny system wsparcia dla osób bezpośrednio po wypadku drogowym?
Wszyscy wiemy, jak bardzo są stresujące momenty bezpośrednio po zaistnieniu wypadku. Nawet najbardziej obeznani w ubezpieczeniach tracą wówczas głowę.
Wychodząc na przeciw Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) udostępnił ogólnie dostępną aplikacje mobilną "Na wypadek". Aplikacja ta jest szczególnie przydatna tuż po kolizji.
Pierwsze chwile po zdarzeniu to nie tylko stres dla uczestników, ale także najważniejszy okres, aby zebrać wszystkie niezbędne dane do późniejszej likwidacji szkody. Wiem z praktyki ubezpieczeniowej, że bardzo często brak zebranych danych w tym pierwszym okresie komplikuje później likwidację szkody.
Wspomniana aplikacja UFG "Na wypadek" krok po kroku prowadzi uczestnika zdarzenia przez czynności jakie musi on wykonać po kolizji. Aplikacje można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Google Play lub App Store.
Radzę więc wszystkim naszym OFWCA, aby przy ubezpieczeniu Klientów informować o takiej możliwości, a nawet instalować Klientom ten program. Będą wam na pewno wdzięczni. Warto pamiętać - ten program jest bezpłatny!
Ważne jest także, aby przy zdarzeniach drogowych korzystać z gotowego druku "opisu zdarzenia" . Ten druk jest w 3 językach i bardzo pomaga, w szczególności jeśli w zdarzeniu biorą udział pojazdy zagraniczne. Takie druki (samokopiujące) wydają niektóre ZU. To też warto przekazać ubezpieczającym się u nas Klientom.
Warto wspomnieć także o wydawanych "ściągach" przez niektóre ZU - co robić w razie kolizji. Ostatnio takie bardzo dobre materiały wydała Warta TUiR SA.