- Obowiązku zgłaszania natychmiast do Alwis&Secura każdego przypadku naruszenia zasad ochrony danych osobowych. Ma to być zgłoszenie natychmiastowe po stwierdzeniu naruszenia, nie później niż do 12 godzin.
- To zgłoszenie przesyłane jest na specjalnym druku na adres: bezp.rodo@alwis.pl.
- W Alwis&Secura każdy przypadek jest rozpatrywany zgodnie z obowiązującą procedurą oraz powiadamiany jest Administrator Danych, czyli zakład ubezpieczeń, którego naruszenie danych dotyczy.
- W ciągu 72 godzin zakład ubezpieczeń lub Alwis&Secura ma obowiązek każdy taki przypadek zgłosić do organu nadzoru, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Z tego względu konieczne jest ścisłe przestrzeganie procedur oraz w sumie bardzo krótkich terminów.
- Nie zgłoszenie w czasie " incydentu naruszenia zasad ochrony danych osobowych" pociąga za sobą zawsze ujemne skutki dla osoby nieprzestrzegającej zasad. Mogą to być skutki: administracyjne, cywilno prawne, a nawet karne.
- Utrata, zagubienie, kradzież, dokumentów papierowych lub elektronicznych nośników z danymi osobowymi (np. pendrive'a, płytek CD, dysków zewnętrznych).
- Udostępnienie , nawet przypadkowe danych osobowych osobom nieupoważnionym, a także niedyskrecja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
- Wysłanie e-maila lub listu z danymi osobowymi do niewłaściwego adresata.
- Celowe lub przypadkowe uszkodzenie, zniszczenie, usunięcie lub modyfikacja danych osobowych.
- Jakikolwiek wyciek danych, niekontrolowane przetwarzanie i wypływ danych.
- Włamania do komputerów, systemów elektronicznych, sieci przesyłowych danych osobowych oraz tylko takie próby