Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Ubezpieczenia dla seniora

Coraz częściej pojawiają się u mnie pytania: jaki assistance zaproponować seniorowi? Okazuje się, że z takimi pytaniami zwracają się do dystrybutorów (agent/OFWCA) osoby starsze, często samotne potrzebujące pomocy w nagłych wypadkach. I często chcą samo assistance, nie w pakiecie z innym ubezpieczeniem. Często o takie ubezpieczenia pytają dzieci, dla rodziców zamieszkujących gdzieś w Polsce.

Jeśli chodzi o klasyczne „assistance dla seniorów” to takiego nie potrafię wskazać na rynku polskim. Chodzi o ofertę usług pomocowych skierowywanych do osób po ukończeniu sześćdziesiątego roku życia (60+) i najlepiej, aby była to oferta kompleksowa, może w formie specjalnego „ubezpieczenia dla seniorów”, a nie tylko samego assistance. Natomiast prawie wszyscy ubezpieczyciele posiadają w swoich assistance elementy (usługi) niezbędne seniorom. Stąd łatwiej jest określić co powinno zawierać takie assistance dla seniora. I na podstawie faktycznych potrzeb – w ramach rozpoznania potrzeb klienta (APK) – można dobrać najbardziej odpowiednie assistance i zaproponować klientowi do wyboru.

Najogólniej assistance dla seniora powinno zawierać: pakiet całodobowej, nieodpłatnej pomocy medycznej, w tym także pomocy w domu. W ramach zakresu assistance, klienci – seniorzy, powinni mieć do dyspozycji pomoc profesjonalistów: lekarza, pielęgniarki, specjalistów z zakresu napraw domowych i wielu innych (fryzjerskich, kosmetycznych, a także czytelniczych). Dobór świadczeń w programach skierowanych do senioralnej grupy docelowej, powinien być szczególny, biorący pod uwagę specyficzne potrzeby starszych klientów. Należy podkreślić, że dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii z zakresu tzw. teleopieki dostępne są także rozwiązania zdalnego monitorowania stanu zdrowia seniora (w postaci np. kardio monitoringu) oraz wielu innych form nadzoru i kontroli ubezpieczonych.

W ramach assistance medycznego, osoby starsze powinny mieć zapewnioną nieodpłatną wizytę lekarza pierwszego kontaktu oraz/lub pielęgniarki. W razie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania poinformowani o tym konsultanci powinni zorganizować transport do szpitala, a także transport powrotny do miejsca zamieszkania. Starsi klienci powinni móc liczyć na kompleksową pomoc po hospitalizacji, w ramach, której zapewniona byłaby opieka pielęgniarska, pomoc domowa, a także zakup i dostarczenie artykułów spożywczych i lekarstw. Wśród wielu przydatnych świadczeń, powinna znaleźć się również nieodpłatna organizacja procesu rehabilitacji, wypożyczenia lub zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, a także organizacja wizyty u lekarza specjalisty i dostęp do całodobowej infolinii medycznej, w ramach, której mogli by oni również skonsultować swój stan zdrowia z dyżurującym lekarzem.

Ważnym elementem takiego programu są usługi (pomoc) domowe. Bo seniorzy często potrzebują również wsparcia i opieki w domu. Pakiet pomocy assistance powinien obejmować swoim zakresem nie tylko takie zdarzenia, jak awaria sprzętu RTV/AGD, zatrzaśnięcie zamków, awarii wód-kan, elektrycznych, wybicia szyb, ale także pomoc elektroników, specjalistów od internetu, mass mediów itd. Potrzebują oni także wsparcia w zakupie żywności i leków, pomoc profesjonalnej opiekunki, czy pomoc sprzątającą.

Coraz większego znaczenia nabierają także nowe potrzeby seniorów, w zakresie kultury rekreacji i wypoczynku.

Społeczeństwo polskie starzeje się i świadczą o tym dane statystyczne. Proces ten będzie się jeszcze pogłębiał. W związku z zachodzącymi zmianami demograficznymi będą szybko rosły potrzeby tworzenia specjalnych ofert skierowanych do osób powyżej 60. roku życia. A potrzeby osób w starszym wieku są specyficzne, wymagające całkowicie odmiennego podejścia do tworzenia produktu senioralnego i organizacji usług. Z danych statystycznych, potwierdzonych wieloma badaniami, bardzo jasno wynika, że produkty skierowane do osób starszych mają duży potencjał rozwojowy. Tak jak już wspomniałem, z jednej strony wpływa na to fakt, że społeczeństwo się starzeje, z drugiej mamy do czynienia z coraz większą mobilnością młodszych pokoleń, które chcą zapewnić bardzo dobrą opiekę swoim rodzicom czy dziadkom. Jestem przekonany, że te przesłanki zainspirują Ubezpieczycieli do śmielszego podjęcia senioralnego problemu i przygotowania nowych produktowych rozwiązań w formie odrębnych ubezpieczeń lub usług assistance.

O autorze

dr Stanisław Kuta
dr Stanisław Kuta

Doradca Zarządu Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem