Nieustanny rozwój nowych technologii bardzo silnie determinuje każdą sferę życia społeczeństwa. Dla podmiotów rynku ubezpieczeniowego, które umiejętnie dostosowują się do zmian, jest to duża szansa na rozwój i wzmocnienie pozycji. Nowoczesna infrastruktura technologiczna nie jest obecnie tylko opcjonalnym usprawnieniem, a warunkiem koniecznym świadczenia usług na najwyższym poziomie. Ponadto jest kluczem do efektywnej pracy agenta. Dlatego Alwis&Secura na bieżąco monitoruje innowacyjne technologie, wdraża je i udostępnia na potrzeby naszych OFWCA.
Możemy śmiało stwierdzić, że nasi agenci mają bardzo mocne zaplecze w postaci wsparcia merytorycznego, technologicznego i marketingowego. To wszystko pozytywnie wpływa na ich efektywną i komfortową pracę. W tym numerze skupię się nad nowymi technologiami, dzięki którym Alwis&Secura jest pół kroku przed konkurencją.
Dane ze wszystkich TU w jednym miejscu?
Jest to możliwe z naszym nowym Systemem Polisowym Alwis. To prosty w obsłudze system, który umożliwia dostęp do własnej produkcji i rozliczeń prowizyjnych ze wszystkich TU. Dzięki temu, że system jest dostępny online – agenci logują się przez swoją przeglądarkę internetową – dane są na bieżąco aktualizowane, a dostęp do bazy danych jest możliwy z dowolnego miejsca, nawet przez telefon komórkowy. Wystarczy wejść na naszą stronę www.alwis.pl, następnie przejść do zakładki „Dla Agentów”, kliknąć w „System Polisowy Alwis” i przenosi nas do panelu logowania. System był tworzony z myślą o agentach (OFWCA) i dla agentów, dlatego posiada szereg funkcji, które w dużym stopniu ułatwiają ich pracę – pragnę przedstawić niektóre z nich. Pierwszą z najważniejszych funkcji, która została już wcześniej wymieniona, jest dostęp do zestawienia rozliczeń prowizji ze wszystkich TU. Dzięki temu nasza OFWCA łatwo sprawdzi ile zarobiła w danym miesiącu, w jakim ZU oraz na jakich produktach.
Wsparcie obsługi posprzedażowej
Kolejną kluczową funkcją jest wsparcie obsługi posprzedażowej. OFWCA ma pod ręką dane dotyczące polis jego klientów. Może sprawdzić planowane raty, a także wznowienia polis – co pozwala na szybką reakcję na potrzeby klientów i przypomnienie im o terminie ich płatności lub wznowienia polis. Doradca może z łatwością wyszukać swoje polisy według: numeru polisy, daty zawarcia polisy, TU, rodzaju ubezpieczenia, klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy), daty raty, przedmiotu ubezpieczenia oraz daty wznowienia. Warto zaznaczyć, że obsługa posprzedażowa, jest jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na budowanie zaufania klienta i utrzymanie z nim długofalowej relacji.
Ułatwienie wypełniania procedur RODO i IDD
Wiemy, że ostatnie zmiany w prawie narzuciły wiele dodatkowych obowiązków na agentów. Dlatego aby ułatwić ich spełnienie, nasz system umożliwia wgrywanie zarówno podpisanych przez klientów zgód na przetwarzanie danych, jak i ankiet rozpoznania potrzeb. Ponadto można przesyłać inne ważne pliki np. zdjęcie samochodu po szkodzie. Dzięki temu doradcy nie muszą się już martwić, że tak ważne dokumenty zginą gdzieś w stercie papieru.
Generowanie raportów
Wiemy, że ostatnie zmiany w prawie narzuciły wiele dodatkowych obowiązków na agentów. Dlatego aby ułatwić ich spełnienie, nasz system umożliwia wgrywanie zarówno podpisanych przez klientów zgód na przetwarzanie danych, jak i ankiet rozpoznania potrzeb. Ponadto można przesyłać inne ważne pliki np. zdjęcie samochodu po szkodzie. Dzięki temu doradcy nie muszą się już martwić, że tak ważne dokumenty zginą gdzieś w stercie papieru.
Bardzo ważną funkcją systemu jest również możliwość generowania raportów. Każda nasza OFWCA może skomponować według własnych potrzeb składowe raportu, a następnie wygenerować i zapisać na komputerze lub wydrukować. W czym to pomaga? Otóż nie jest tajemnicą, że aby poprawić sprzedaż, niezbędna jest regularna analiza własnej pracy. Raporty są idealnym sposobem na kompleksową weryfikację swoich działań i zaplanowanie przyszłych m.in.: sprzedane polisy, kończące się polisy, raty do opłacenia itp.
Pakiet narzędzi za darmo?
Tak, w Alwis&Secura agenci otrzymują każdą nową technologię, która jest wdrażana w multiagencji. Dzięki temu oszczędzają wiele tysięcy złotych. Na przykładzie Systemu Polisowego Alwis koszt dla samodzielnej agencji to 2 000 zł na rok, natomiast we współpracy z Alwis&Secura – zupełnie za darmo. Nasi agenci korzystają również z systemu do sprzedaży polis, systemu do sprzedaży ratalnej, a także Skanera OC/AC i ChatBot’a Alwis&Secura, który wspomaga sprzedaż ubezpieczenia zdrowotnego, turystycznego i majątkowego na Messengerze. OFWCA mają również zapewnione kompleksowe wsparcie marketingowe. Za pomocą narzędzi marketingowych aktywnie pozyskujemy potencjalnych klientów i wspieramy działania dystrybutorów Alwisa m.in.: własną profesjonalną stroną www dla agenta, reklamą produktów w internecie, spersonalizowaną kreacją graficzną, drukowanymi materiałami, mailingami i innymi formami.
W Alwis&Secura bardzo mocno trzymamy się założenia, że „w grupie siła”, dlatego nieustannie będziemy wspierać nasze OFWCA zarówno innowacyjnymi rozwiązaniami, jak i merytorycznie.
Wacław Migacz
Prezes Zarządu
Alwis&Secura