Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Kreowanie własnej marki w mediach społecznościowych czyli kilka słów o marketingu

W ostatnich latach media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdej nowoczesnej firmy. Obecnie social media to nie tylko platformy do komunikacji, ale narzędzia umożliwiające budowanie marki na dużą skalę. Zadajesz sobie zatem pytania, jak skutecznie wykorzystać te kanały, aby stworzyć silną i rozpoznawalną markę? Dlaczego budowanie marki osobistej jest istotne? Jaki kanał komunikacji wybrać?

W poniższym artykule przyjrzymy się więc kluczowym aspektom budowania marki w mediach społecznościowych. Przedstawimy kilka filarów silnej marki osobistej, omówimy w skrócie, jak określić grupę docelową, do której kierujemy nasz marketing, jakie treści publikować, aby angażować odbiorców oraz jakie narzędzia mogą wspomóc proces kreowania marki. 

Dlaczego budowanie marki osobistej jest istotne?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, marka osobista stanowi Twoją wizytówkę, która odróżnia Cię od innych i pomaga wyróżnić się w tłumie. Warto postawić na spójność i autentyczność, dzięki czemu zyskujesz zaufanie i wiarygodność w oczach swoich odbiorców. Warto pamiętać również, że nie wszyscy obserwujący nas w mediach społecznościowych są naszymi klientami.

Budowanie marki osobistej ma na celu przekształcenie potencjalnych klientów w lojalnych klientów. Ludzie chętniej nawiązują współpracę z osobami, które są dla nich znane i które postrzegają jako ekspertów w swojej dziedzinie. Świadome kreowanie swojego wizerunku może pomóc w budowaniu pozytywnych relacji z klientem.

Wybór kanału komunikacji i określenie grupy docelowej.

Najważniejszym aspektem podczas budowania swojego wizerunku w mediach społecznościowych jest zidentyfikowanie grupy docelowej. Czym ona jest? Jest to określona kategoria odbiorców, do których kierujemy swoje działania marketingowe. Czyli są to osoby, które w naszym odczuciu najbardziej prawdopodobnie zainteresują się danym produktem. Osoby wchodzące w skład grupy docelowej łączy kilka wspólnych cech, jak np. wiek, płeć, zawód, zainteresowania, dochody, preferowane kanały komunikacji itd. Podczas określania grupy docelowej należy pamiętać, że dane, które analizujemy, będą różnić się w zależności od konkretnego biznesu.

Należy również określić, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, z których platform korzystają. Warto zwrócić uwagę na statystyki dostępne w internecie. Na poniższych wykresach widać jaki % użytkowników w danym wieku korzystało z mediów społecznościowych w styczniu tego roku w Polsce.

Rozpoznanie potrzeb klienta.

Aby strategia marketingowa była skuteczna, warto aby nasz produkt rozwiązywał problemy klienta poprzez zdefiniowanie jego potrzeb i celów. Skupiamy się na eliminacji bolączek klienta i odwołujemy się do emocji, zwłaszcza lęku, który może motywować do zakupu bardziej niż oczekiwanie na zysk.

Omawiając z klientem jego problemy sprawiamy, że zainteresowanie ofertą wzrasta. Ważne jest uświadomienie klientowi, jak jego życie zmieni się po zakupie u nas, zakładając, że klient nie zdaje sobie z tego sprawy, dlatego warto zadawać pytania, np. poprzez ankiety. 

Filary silnej marki osobistej.

Budowanie silnej marki osobistej opiera się na kilku kluczowych filarach:

  • Budowanie wizerunku eksperta - dzielenie się wiedzą oraz wsparcie dla klienta, budowanie zaufania. Pamiętajmy, aby tworzyć nie tylko treści związane ze sprzedażą bezpośrednią, ale też edukować odbiorców. 
  • Misja marki osobistej - co robi nasza firma dla innych, jakie ma wartości. Misja powinna być realna, prosta i stała. Misja pomaga nam stawiać sobie cele.
  • Strategia komunikacji - czyli po co chcemy się komunikować w social mediach i w jaki sposób? Czy chcemy się komunikować np. poprzez relacje, posty, relacje na żywo, kampanie reklamowe itp. oraz jak często chcemy się komunikować z naszymi odbiorcami (regularność to podstawa)
  • Wygląd profilu w social mediach - zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, używanie szablonów do tworzenia treści. Informacje o nas, kim jesteśmy i co mamy do zaoferowania naszym odbiorcom. 
  • Budowanie marki osobistej w oparciu o nasze mocne strony, autentyczność oraz to, co nas wyróżnia na tle konkurencji.
  • Opinie naszych klientów – prośba o wystawienie opinii i publikowanie ich
  • Analiza naszych działań. 

Co może pomóc Ci w wykreowaniu i wyróżnieniu Twojej marki?

W obecnym świecie cyfryzacji istnieje wiele możliwości, by pomóc sobie w trakcie tworzenia własnego wizerunku marki. My chcielibyśmy przedstawić Ci nasz pakiet aż 50 szablonów grafik oraz gotowe treści do postów, dla Agenta Ubezpieczeniowego. Pomoże Ci to w wypromowaniu swojego profilu w mediach społecznościowych i oszczędzi twój czas na tworzeniu nowych treści. Przygotowaliśmy dla Ciebie gotowe rozwiązania, które wystarczy, że dostosujesz do identyfikacji swojej firmy. Pakiet ten pomoże Ci zbudować profesjonalny, spójny wizerunek swojej działalności. Dzięki niemu wyróżnisz się na tle konkurencji, zbudujesz autorytet i zaufanie. Sprawdź szczegóły na naszej stronie https://lp.mapaagentow.pl/szablonyCanva-60

Karolina Żelasko
Specjalista ds. Marketingu Mapa Agentów

O autorze

Marketing
Marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem