Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Rozpoznanie potrzeb u Klienta, który zakupił ubezpieczenie przed 1 października 2018 r.

Kolejne pytanie z oddziału krakowskiego:
Czy jeśli klient przychodzi dokonać opłaty kolejnej raty, przychodzi po aneks np.: ze zmianą numerów rejestracyjnych, to czy również powinniśmy przeprowadzić analizę potrzeb?
Przychodzi nasz klient, który posiada u nas zawarte ubezpieczenia. Jeśli zawarł ubezpieczenie wcześniej - przed 1 października 2018 roku - to analizę powinniśmy przeprowadzić. Na podstawie posiadanego ubezpieczenia powinniśmy dokonać analizy jego potrzeb i zaproponować doubezpieczenie, wprowadzić zmiany aneksami itd. korzystając z ARPK. Jeśli zawarł ubezpieczenie po tej dacie to powinniśmy wyciągnąć posiadany już we własnej dokumentacji jego ARPK, sprawdzić i próbować zaproponować nowe ubezpieczenia lub rozszerzenia. Nie ważne czy klient skorzysta z przedłożonej oferty, czy nie w ARPK (tym już posiadanym) powinniśmy odnotować ten fakt zaznaczając, że nie skorzystał z przedłożonej oferty, że dokonano aneksem określonej zmiany itd. Oczywiście w ARPK konieczna jest data i podpis OFWCA. Przypominam! Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń zawsze zobowiązani jesteśmy dokonać analizy potrzeb klienta. Oczywiście, że należy brać pod uwagę okoliczności sprawy i wiele innych występujących czynników. Natomiast trzeba pamiętać, aby to odnotowywać w ARPK z nawet krótkim zapisem: np. Klient nie zamierza nic zmieniać, tylko chce zmiany, klient nie jest zainteresowany rozszerzeniem zakresu lub nowymi ubezpieczeniami albo poprzednie ustalenia pozostają bez zmian itp.
Tagi:
O autorze

dr Stanisław Kuta
dr Stanisław Kuta

Doradca Zarządu Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem