Czy jeśli klient przychodzi dokonać opłaty kolejnej raty, przychodzi po aneks np.: ze zmianą numerów rejestracyjnych, to czy również powinniśmy przeprowadzić analizę potrzeb?Przychodzi nasz klient, który posiada u nas zawarte ubezpieczenia. Jeśli zawarł ubezpieczenie wcześniej - przed 1 października 2018 roku - to analizę powinniśmy przeprowadzić. Na podstawie posiadanego ubezpieczenia powinniśmy dokonać analizy jego potrzeb i zaproponować doubezpieczenie, wprowadzić zmiany aneksami itd. korzystając z ARPK. Jeśli zawarł ubezpieczenie po tej dacie to powinniśmy wyciągnąć posiadany już we własnej dokumentacji jego ARPK, sprawdzić i próbować zaproponować nowe ubezpieczenia lub rozszerzenia. Nie ważne czy klient skorzysta z przedłożonej oferty, czy nie w ARPK (tym już posiadanym) powinniśmy odnotować ten fakt zaznaczając, że nie skorzystał z przedłożonej oferty, że dokonano aneksem określonej zmiany itd. Oczywiście w ARPK konieczna jest data i podpis OFWCA. Przypominam! Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń zawsze zobowiązani jesteśmy dokonać analizy potrzeb klienta. Oczywiście, że należy brać pod uwagę okoliczności sprawy i wiele innych występujących czynników. Natomiast trzeba pamiętać, aby to odnotowywać w ARPK z nawet krótkim zapisem: np. Klient nie zamierza nic zmieniać, tylko chce zmiany, klient nie jest zainteresowany rozszerzeniem zakresu lub nowymi ubezpieczeniami albo poprzednie ustalenia pozostają bez zmian itp.