Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Wypadek drogowy

Ubezpieczenia komunikacyjne – czy istnieje system wsparcia dla osób po wypadku drogowym?

Dzisiejszym wpisem rozpoczynamy regularny cykl odpowiedzi na pytania naszych agentów, w których staramy się wyjaśnić wszelkie kwestie związane z ich codzienną pracą. Dzisiaj skupimy się na sprawach związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Swoją wiedzą dzieli się z nami dr Stanisław Kuta, członek zarządu Alwis & Secura.

P: Czy istnieje w Polsce ogólnie dostępny  system wsparcia dla osób bezpośrednio po wypadku drogowym?

Wszyscy wiemy, jak bardzo są stresujące momenty bezpośrednio po zaistnieniu wypadku. Nawet najbardziej obeznani w ubezpieczeniach tracą wówczas głowę.
Wychodząc na przeciw Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) udostępnił ogólnie dostępną aplikacje mobilną "Na wypadek". Aplikacja ta jest szczególnie przydatna tuż po kolizji.

Pierwsze chwile po zdarzeniu to nie tylko stres dla uczestników, ale także najważniejszy okres, aby zebrać wszystkie niezbędne dane do późniejszej likwidacji szkody. Wiem z praktyki ubezpieczeniowej, że bardzo często brak zebranych danych w tym pierwszym okresie komplikuje później likwidację szkody.

Wspomniana aplikacja UFG "Na wypadek" krok po kroku prowadzi uczestnika zdarzenia przez czynności jakie musi on wykonać po kolizji. Aplikacje można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Google Play lub App Store.

Radzę więc wszystkim naszym OFWCA, aby przy ubezpieczeniu Klientów informować o takiej możliwości, a nawet instalować Klientom ten program. Będą wam na pewno wdzięczni. Warto pamiętać - ten program jest bezpłatny!

Ważne jest także, aby przy zdarzeniach drogowych korzystać z gotowego druku "opisu zdarzenia" . Ten druk jest w 3 językach i bardzo pomaga, w szczególności jeśli w zdarzeniu biorą udział pojazdy zagraniczne. Takie druki (samokopiujące) wydają niektóre ZU. To też warto przekazać ubezpieczającym się u nas Klientom.

Warto wspomnieć także o wydawanych "ściągach" przez niektóre ZU - co robić w razie kolizji. Ostatnio takie bardzo dobre materiały wydała Warta TUiR SA.

O autorze

dr Stanisław Kuta
dr Stanisław Kuta

Doradca Zarządu Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem