Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Rozwijamy się dwa razy szybciej niż rynek

alwis | 26 września 2016 | Komentarze (0)
Przedstawiamy wywiad z J. Szwajgrem, Zastępcą Prezesa Zarządu Compensa TU S.A. VIG, opublikowany w grudniu 2015 roku w magazynie Alwis & Serwis. Rozwijamy się dwa razy szybciej niż rynek. Compensa to obecnie piąta największa firma Ubezpieczeniowa w Polsce. Na tę pozycję pracowaliśmy intensywnie przez ostatnie lata. Dynamiczny rozwój firmy najlepiej obrazuje składka przypisana, która w ciągu ostatnich 20 lat, z naszej 25 letniej historii, wzrosła aż trzynastokrotnie. Rozwijamy się średnio dwa razy szybciej niż polski rynek ubezpieczeniowy, a być może nawet tak szybko jak Alwis & Secura. Dobrą okazją do spojrzenia wstecz i pewnych podsumowań były obchody 25-lecia Compensy, które celebrowaliśmy w tym roku. Świętowaliśmy oczywiście wspólnie z Wami. Podczas 16 terenowych uroczystości, w wyjątkowej oprawie mieliśmy okazję spotkać się z niemal dwoma tysiącami Agentów i OFWCA. Była to doskonała okazja do pogłębienia bezpośrednich relacji, rozmów kuluarowych, a w efekcie lepszego zrozumienia i lepszej współpracy. Z tej okazji skorzystaliśmy, w każdym spotkaniu uczestniczyła liczna grupa dyrektorów i pracowników z Centrali oraz co najmniej dwóch przedstawicieli Zarządu. W efekcie z każdych obchodów przywieźliśmy wiele inspiracji i nowych pomysłów. Agenci w centrum uwagi Wierzymy, że za pośrednictwem agentów możemy najskuteczniej docierać do klientów. To Wy utrzymujecie bliskie relacje z klientami, zdobyliście ich zaufanie i potraficie doradzić najlepszą ofertę. Widzimy rolę agentów jako liderów opinii w lokalnych społecznościach, gdzie klient i agent nie są dla siebie anonimowi. Dlatego tak istotne są sprawdzone rozwiązania i wysokiej jakości produkty, które nie zawiodą wzajemnego zaufania. W naszej strategii chcemy być jak najbliżej sprzedawców i mamy ambicję, by być liderem w zakresie partnerskiej współpracy z siecią agencyjną – pierwszym wyborem agenta. Zdajemy sobie sprawę, że aby tak się stało za produktem musi stać odpowiedni system, w który trzeba inwestować i nieustannie rozwijać. Na system w tym rozumieniu składają się między innymi technologie i profesjonalna likwidacja szkód, która jest wypełnieniem naszej roli jako ubezpieczyciela. W obszarze technologii konsekwentnie stawiamy na rozwój portalu sprzedażowego. Punktem wyjścia są potrzeby agentów, a celem, by każdy sprzedawca mógł szybko i sprawnie przygotować ofertę, przedstawić ją klientowi i wystawić polisę. Za pomocą CPortalu chcemy też wspierać agenta w zarządzaniu jego działalnością, monitorowaniu terminów, budowaniu relacji z klientem poprzez specjalne oferty i dosprzedaż dodatkowych ryzyk oraz usprawnić codzienne funkcjonowanie agencji np. poprzez proste przesyłanie zdjęć, wystawianie aneksów i rozliczanie produkcji. Dla nas to kluczowa sprawa, bo jeśli agent ma łatwy i intuicyjny system, to jest w stanie efektywniej sprzedawać. Jednocześnie wprowadziliśmy dla naszych agentów polisy mobilne. Jest to kolejny czynnik poszerzający możliwości i elastyczność agenta, który pozwala obsługiwać i pozyskiwać klientów na odległość niezależnie od miejsca zamieszkania oraz oszczędzać czas. Zdarza się, że dużo rozsądniej jest wystawić polisę mobilnie i przesłać mailem. Z korzyścią dla klienta i agenta oraz nie uchybiając profesjonalizmowi w obsłudze. Strategia oparta na współdziałaniu Strategia oparta na współdziałaniu z agentami się sprawdza. Kiedy inni tracili udziały w rynku, my potrafiliśmy rosnąć i był to wzrost rentowny. Wzrosty i rozwój na bardzo konkurencyjnym rynku przynosi nam w dużej mierze właśnie współpraca z agentami. Kiedy rynek spadał my rośliśmy, kiedy inni ograniczali liczbę placówek i cięli koszty, my otwieraliśmy nowe Oddziały. Właśnie po to, aby być bliżej agentów, a za Waszym pośrednictwem także bliżej klientów. A klienci są z Compensy zadowoleni, najlepiej świadczą o tym liczby. Mamy ponad 1 000 000 klientów, z których 93% poleca Compensę znajomym i rodzinie, 92% ponownie wybrałoby Compensę, a 87% jest zadowolonych z likwidacji szkód. Sprawna likwidacja szkód buduje naszą wartość Mamy pełną świadomość, że istotą ubezpieczeń jest pomoc klientowi w momencie, gdy dotknie go zdarzenie objęte ochroną. Likwidacja musi przebiegać sprawnie od momentu zgłoszenia szkody do wypłaty odszkodowania. Dlatego wdrożyliśmy rozwiązania, dzięki którym zbadanie szkody i wypłata zajmują często zaledwie kilka dni. Efekty tych zmian przyszły nawet szybciej niż się spodziewaliśmy. Przez dwa kolejne kwartały Compensa odnotowywała najniższy współczynnik skarg klientów w rankingu Rzecznika Ubezpieczonych. To właśnie likwidacją szkód chcemy się pozytywnie wyróżniać i na tym długofalowo budować wartość dla klientów oraz wartość marki Compensa jako lidera rynku. Skuteczna organizacja to przede wszystkim odpowiedni ludzie Ale skuteczna organizacja to przede wszystkim odpowiedni ludzie - dobrze zmotywowani, wierzący w firmę i w jej produkty. Dlatego chcemy ściśle kooperować, dzielić się wiedzą, identyfikować kierunki rozwoju rynku, porządkować świat ubezpieczeń, wspólnie wykorzystywać szanse i co bardzo istotne stale prowadzić dialog. Stałym elementem naszej współpracy są konsultacje zapisów OWU z agentami. Razem opracowujemy także rozwiązania marketingowe, dyskutujemy o rynku ubezpieczeniowym oraz optymalnych ścieżkach rozwoju Towarzystwa i jego partnerów, a co najważniejsze inspirujemy się wzajemnie do ciągłego rozwoju i podnoszenia poprzeczki. Dowodem na to, że dialog i wspieranie społeczności skupionej wokół firmy jest jednym z elementów przekładających się na sukces jest magazyn na łamach, którego mam przyjemność gościć. Doskonale rozumieją to zarządzający Alwis&Secura i nie po raz pierwszy mamy podobne zdanie. O wspólnych celach i podobnym spojrzeniu na rynek najlepiej świadczy bogata historia współpracy Alwisa i Compensy, która trwa już kilkanaście lat. Bezpośrednie relacje i wspólne doświadczenia sprawiają, że dobrze się rozumiemy, a przez to możemy być także bardziej elastyczni. Dziękuję za dotychczasową współpracę i zachęcam wszystkich Czytelników do jeszcze intensywniejszych kontaktów z Compensą.  
O autorze

alwis
alwis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem