W branży ubezpieczeniowej bardzo głośno jest o wykorzystywaniu marketingu hybrydowego i jego skuteczności. Ale jak to wygląda w praktyce? Jest to innowacyjne podejście, czy może stosowane od dawna? We wcześniejszym tekście autorstwa dr Stanisława Kuty mogliście poznać „Agenta hybrydowego”, natomiast ja przedstawię Wam w czym tkwi fenomen marketingu hybrydowego.
Co to jest marketing hybrydowy?
Marketing hybrydowy jest to sposób promocji, który łączy marketing tradycyjny z marketingiem cyfrowym. Opierając się na tym połączeniu, wykorzystujemy różnorodne narzędzia i techniki do prowadzenia kampanii reklamowych. Przy użyciu tego zintegrowanego podejścia marketingowego optymalizujemy i zwiększamy skuteczność promocji. Jakie są główne obszary, na których bazuje marketing tradycyjny oraz marketing cyfrowy?
Marketing tradycyjny:
- Materiały drukowane (ulotki, biuletyny, plakaty, itp.)
- Eventy
- Reklamy radiowe
- Reklamy telewizyjne
- Prasa
- Public Relations
Marketing cyfrowy:
- Reklamy w wyszukiwarce (SEM)
- Pozycjonowanie stron www (SEO)
- Reklamy displayowe
- Media społecznościowe
- Blogowanie
- Reklama tekstowa
- Marketing e-mailowy
- CRM
- SMS
Marketing hybrydowy powstał w XXI wieku, w wyniku ewolucji technologii i Internetu. Nie jest to podejście nowe, ponieważ praktykuje się je już wiele lat, natomiast nieustannie ewoluuje pod wpływem rozwoju nowych technologii. Powstają nowe narzędzia i sposoby ich łączenia, które zwiększają skuteczność działań.
Jak wykorzystać marketing hybrydowy w branży ubezpieczeniowej?
W Alwis&Secura od początków istnienia multiagencji na rynku opieramy się na mocnych fundamentach (marketing tradycyjny) i korzystamy z ich możliwości. Natomiast bacznie śledzimy zmiany oraz rozwój nowych technologii i narzędzi (marketing cyfrowy) oraz wdrażamy je u siebie. Alwis w pełni wykorzystuje strategię marketingu hybrydowego. Mamy świadomość, że każde TU, multiagencja i agent ubezpieczeniowy, który chce utrzymać się na powierzchni musi wdrażać promocję opartą na fuzji podejścia tradycyjnego z nowoczesnym.
Wykorzystujemy tradycyjne nośniki reklamy takie jak materiały drukowane (ulotki, biuletyny, plakaty, broszury), reklamy w prasie itd. Dodatkowo spójnie wzmacniamy przekaz poprzez cyfrowe kanały. Tworzymy ogólnopolskie kampanie reklamowe w sieci internetowej oraz w social mediach, które pozwalają trafnie dotrzeć do grupy docelowej i skierować ją do naszych agentów lub pozyskać leady. Stosujemy skuteczny marketing e-mailowy oraz SMS. Korzystamy również z CRM, czyli narzędzi służących zarządzaniu relacjami z klientem.
Mamy świadomość, że nadal jest jeszcze wielu agentów ubezpieczeniowych, którzy boją się nowych rozwiązań. Często wynika to po prostu z aspektu psychologicznego. Każdy człowiek ma strach przed nieznanym i czuje się pewnie korzystając z wcześniej wypracowanych strategii, będąc w swojej strefie komfortu. Jest to absolutnie zrozumiałe. Nie podważamy skuteczności tradycyjnego podejścia. Chcemy go jedynie wzbogacić o nowe i zwiększyć skuteczność działania. Na tym właśnie polega marketing hybrydowy – na tym polega rozwój.
Wizytówka na Google Moja Firma i konto Premium na Mapie Agentów – zwiększamy widoczność agentów w internecie
Wiemy jak wesprzeć działalność agentów. Dlatego wykorzystując zasady marketingu hybrydowego pomagamy jeszcze bardziej zwiększyć widoczność działalności naszych OFWCA w Internecie. Jak? Dzięki wizytówce w Google Moja Firma. To zarówno narzędzie, jak i platforma powiązana bezpośrednio z Mapami Google, pozwalająca właścicielom biznesów na zarządzanie informacjami na temat ich działalności. Ułatwia pozyskiwać nowych klientów, usprawnia kontakt, zwiększa widoczność w sieci i poprawia pozycję działalności w wyszukiwarce. Dzięki nawigacji pomaga dotrzeć Klientom do biura agenta i tradycyjne zawarcie ubezpieczenia. Co więcej? Dział marketingu Alwisa założy i poprowadzi dla swoich najlepszych agentów wizytówkę w Google Moja Firma! Wystarczy zgłosić swoje zainteresowanie na maila jsekula@alwis.pl, a resztą zajmiemy się my. Dodatkowo współpracując z Alwisem dostajesz zupełnie za darmo konto Premium na Mapie Agentów (www.mapaagentow.pl) – największej bazie agentów ubezpieczeniowych w Polsce. Dzięki połączeniu konta Google i Mapy Agentów, za każdym razem, kiedy ktoś opublikuje nową opinię o Twojej marce na profilu Google Moja Firma – pojawi się ona także na Waszym koncie na Mapie Agentów.
Czy warto?
To rozdmuchane pojęcie w mediach „marketing hybrydowy”, z pewnością nie jest pojęciem wydmuszką. Każde sprawnie działające przedsiębiorstwo powinno łączyć marketing tradycyjny z marketingiem cyfrowym, aby zwiększać swoje zyski. Tradycyjne sposoby promocji są dalekie od upadku, wręcz przeciwnie. Idealnie uzupełniają się z nowoczesnymi metodami, tworząc naprawdę potężne narzędzia promocji. Dlatego warto tworzyć strategie marketingowe, które opierają się zarówno na działaniach w offline, jak i online.