Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Ubezpieczenie domów i mieszkań – wnioski do działania.

Budowanie świadomości ubezpieczeniowej wśród klientów pozostaje bardzo ważnym zadaniem dla wszystkich dystrybutorów ubezpieczeń. Klienci bardzo często nie wiedzą o podstawowych zasadach ubezpieczenia, nowych produktach, możliwych do zastosowania rozwiązaniach i innych korzystnych finansowo–ochronnych sposobach zabezpieczenia mienia, zdrowia i życia. Dotyczy to ubezpieczeń majątkowych, ale jeszcze w większym zakresie ubezpieczeń życiowych.

Pomimo wieloletnich działań, stan tej świadomości nie ulega zasadniczej zmianie. Nadal pozostają wielkie obszary do edukacji oraz promocji ubezpieczeń i konkretnych rozwiązań produktowych. Nadal wyzwaniem dla całej branży – ubezpieczycieli i dystrybutorów – pozostaje budowanie zaufania, poprzez oferowanie najlepszych produktów, atrakcyjnych cenowo i dopasowanych do zmieniających się potrzeb klientów.

Ubezpieczenia nieruchomości – stan świadomości

Przykładem tego może być sytuacja w zakresie ubezpieczenia domów i mieszkań. Z przeprowadzonych badań (losowo 2000 osób w drodze internetowej) dotyczących świadomości i postaw konsumentów wobec ubezpieczeń wynika, że tylko 70% z badanych posiada ubezpieczenie swojej nieruchomości: domu lub mieszkania. A to oznacza, że pozostałe 30% badanych wciąż pozostaje nieubezpieczonych. I z tego już wynika zadanie do dalszego działania każdego dystrybutora.

Motywy zakupu ubezpieczenia

Wśród głównych motywów przemawiających za zakupem ubezpieczenia respondenci najczęściej wskazywali:

  • poczucie bezpieczeństwa (38%),
  • obawę przed szkodami (zalania, pożary, wichury, powodzie, obsunięcia ziemi) (36%),
  • przyzwyczajenie do posiadania polisy (33%).

Dla 24% badanych – a więc co czwartego ubezpieczonego – powodem zakupu ubezpieczenia były wymogi stawiane przez banki, a dla 22% świadomość odpowiedzialności na wypadek spowodowania szkody sąsiadowi np. poprzez zalanie mieszkania. Osoby z grupy lepiej sytuowanej majątkowo, mieszkające w domach, ubezpieczały również meble i architekturę ogrodową (28%) oraz urządzenia OZE, np. fotowoltaiki (23%). Z tego wynika, że podstawowym motywem do zakupu ubezpieczenia domu lub mieszkania było szeroko pojmowane bezpieczeństwo.

Niska znajomość produktów ubezpieczeniowych

Badania jasno pokazują, że klienci nie znają produktów ani możliwości rozszerzenia ich zakresów. Potwierdziło to 58% respondentów, a 30% nie zdaje sobie sprawy, że możliwe jest ubezpieczenie rzeczy w wynajmowanych mieszkaniach.

Potwierdzeniem tego stanu może być również fakt, że 84% osób nie wykazuje zainteresowania analizą i możliwością rozszerzenia, w sumie ulepszenia swoich obecnych polis. Jedynie 8% badanych planuje rozważyć zakup nowego ubezpieczenia, mimo wskazywanych korzyści wynikających z poszerzonej ochrony. Wszystko to wskazuje na niską, ograniczoną świadomość ubezpieczeniową klientów. Ale także – na konieczność intensyfikowania działań dystrybutorów w tym zakresie.

Przyczyny braku ubezpieczenia nieruchomości

Jak wspomniano wcześniej, 30% osób badanych nie posiada ubezpieczonego domu lub mieszkania. Jako powód (48%) wskazało, że „nieruchomość wynajmuje lub nie jest jej właścicielem”. Większość z nich nie posiadała wiedzy o możliwości ubezpieczenia wynajmowanych domów lub mieszkań.

Na drugim miejscu pojawiły się wysokie koszty polisy (13%) oraz brak zaufania do firm ubezpieczeniowych (10%). 32% ankietowanych z tej grupy zadeklarowało, że nie planują zakupu ubezpieczenia nieruchomości, wskazując na brak potrzeby lub zainteresowania tematem.

Wszystkie te dane pokazują, jak duże możliwości występują jeszcze w zakresie ubezpieczania domów i mieszkań.

O autorze

dr Stanisław Kuta
dr Stanisław Kuta

Doradca Zarządu Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem