Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

CYKL: Alwis&Secura – kierunek doradztwo cz.2

Jeśli nie czytałeś/aś cz. 1 znajdziesz ją tutaj .


Magda Lisowska

Magda Lisowska

Dyrektor Oddziału
w Tarnowie –
czy jest to szansa dla OFWCA?

Dyrektywa IDD znacząco wpłynie na rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego, w wyniku czego sprzedawca ubezpieczeń stanie się w większym stopniu profesjonalnym doradcą ubezpieczeniowym.

Nie da się ukryć, że ten rok jest szczególnie bogaty w wydarzenia związane ze zmianą warunków i otoczenia prawnego, które regulują rynek ubezpieczeń i pośrednictwa ubezpieczeniowego. Dopiero co wprowadziliśmy w Alwis&Secura (z pełnym powodzeniem) uregulowania dyrektywy związanej z ochroną danych osobowych – RODO – a już od października kolejne ważne zmiany związane z wdrożeniem dyrektywy dystrybucyjnej, czyli IDD. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku nastąpią dalsze zmiany w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Zasadnicze i korzystne znaczenie ma rozszerzenie zakresu zastosowania przepisów dotyczących dystrybucji ubezpieczeń na wszystkie jego podmioty. Zapewni to równe reguły i równe szanse konkurowania na rynku ubezpieczeń i lepszą ochronę ubezpieczającym, bez względu na to, w jaki sposób zawierają umowę ubezpieczenia i z kim – agent, broker, bezpośrednio zakład ubezpieczeń czy agent oferujący ubezpieczenia uzupełniające.

Podstawowym celem unijnych przepisów jest ochrona interesu klientów, czemu sprzyjać ma: lepsza jakość portfela ubezpieczeń, większa przejrzystość sprzedaży oraz określenie najważniejszych, realnych potrzeb klienta na podstawie rozeznania jego faktycznych potrzeb.
Ale to także dla OFWCA znacznie więcej obowiązków informacyjnych, bo klient musi wiedzieć jak najwięcej o kupowanym produkcie, ale także o sprzedawcy i jego prawach konsumenckich. To ma dać pewność, że wybrana przez klienta ochrona ubezpieczeniowa to najlepsze – z dostępnych na rynku i posiadanych przez agenta rozwiązań – podyktowane tylko jego interesem.

Nowe zadania to także konieczność podniesienia wiedzy wielu z naszych OFWCA. I tutaj trochę się obawiam, bo jak obserwuję w praktyce, to nie wszystkim chce się doskonalić, poznawać nowe produkty. A teraz będą musieli znać wszystkie produkty i rozwiązania, bo jak inaczej klientowi zaproponować najlepsze rozwiązania? I nie chodzi tylko o obowiązkowe 15-godzinne szkolenie co roku, które naprawdę powinno być merytorycznie przydatne, ale o codzienne doskonalenie swoich umiejętności.

To duża szansa dla OFWCA, bo poprzez dobrze przeprowadzone rozeznanie potrzeb klienta, uzyskuje ona wiedzę, co jeszcze może klientowi zaproponować teraz i w przyszłości. Jeśli zrobi to dobrze, to pozyskuje klienta, a tajemniczy „cross – selling” stanie się codzienną praktyką, a więc nie będzie to – jak słyszę od niektórych – stracony czas na jakąś rozmowę. Kto tego nie zrozumie, na pewno będzie miał kłopoty, a na pewno straci możliwości dalszego rozwoju.

Trzeba też pamiętać, że dobrze wdrożone przez każdego obowiązki doradcy, stała dbałość o interesy klienta, to także większe zaufanie klientów do ubezpieczeń, dalszy dynamiczny rozwój rynku ubezpieczeń, większa ranga i autorytet doradcy ubezpieczeniowego.
My – jako Alwis – dla naszych OFWCA przygotowaliśmy cały zestaw niezbędnych dokumentów, w tym analizę potrzeb klienta, zgodną z wymogami IDD. Posiadamy też przeszkoloną kadrę pracowników, możemy korzystać z menedżerów poszczególnych ZU, mamy zapewniony dostęp do szkoleń on-line, jak i stacjonarnych. Dlatego współpraca z nami daje te wszystkie najważniejsze elementy dla OFWCA: bezpieczeństwo działania, pomoc w potrzebie i bieżące, wyprzedzające informacje. Podsumowując: szansa jest w rękach każdej OFWCA . ALWIS POMOŻE – Z ALWISEM ŁATWIEJ.

(...)

Część 3 – już  wkrótce.

O autorze

Magdalena Lisowska
Magdalena Lisowska

Dyrektor Oddziału Tarnów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem