Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Dlaczego strona internetowa jest niezbędna agentowi?

Beata Gorzula | 2 października 2018 | Komentarze (0)
292297-P6RF9W-660 Internet obecnie jest najszybciej rozwijającym się medium informacyjnym na świecie, a jego obecność obejmuje praktycznie każdą sferę życia człowieka. Coraz więcej ludzi traktuje go jako pierwsze źródło informacji, dlatego postanowiliśmy przedstawić Państwu cykl artykułów „Internet – jako niezbędne narzędzie agenta ubezpieczeniowego”. Pokażemy w nim, jakie realne efekty może przynieść działanie na różnych jego obszarach, w praktyce każdego z Was. Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2016 r. aż 56% Polaków wyszukiwało informacje o towarach i usługach właśnie w Internecie. Natomiast w 2017 roku ten odsetek wzrósł już do 60%. Oznacza to, że coraz więcej osób właśnie z sieci czerpie wiedzę o usługach przed dokonaniem ich zakupu. Co w przypadku, gdy agent ubezpieczeniowy nie jest obecny w sieci? Najprościej mówiąc – traci klientów. W ostatnim czasie bardzo popularne stało się powiedzenie: „Nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię w biznesie”, które trafnie ujmuje rzeczywistość. Ze strony internetowej do biura agenta Tradycyjne sposoby docierania do klientów często już nie są wystarczające, dlatego tak ważna jest obecność w Internecie. Podstawową formą zaistnienia w sieci jest strona internetowa, a posiadanie strony www umożliwia dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów i budowanie zainteresowania obecnych klientów nowymi produktami. Ponadto strona internetowa podnosi wiarygodność firmy, a także umożliwia atrakcyjne przedstawienie swojej oferty. Wyobraźmy sobie, że osoba X rozważa zakup ubezpieczenia zdrowotnego, ale zupełnie nie wie, gdzie w jej mieście znajdują się agenci ubezpieczeniowi. Co osoba X robi w pierwszej kolejności? Szuka w internecie najbliższego agenta – jeśli agent nie posiada własnej strony internetowej, osoba X nie ma szans na to, aby go znaleźć. W efekcie osoba X wybiera konkurenta, który jest obecny w sieci. W taki sposób agent, który nie dostosowuje się do zmieniających się warunków, traci klientów – a co za tym idzie, traci również zyski. Należy mieć świadomość, że Internet nie służy jedynie do rozrywki, ale przede wszystkim jest potężnym narzędziem wspomagającym sprzedaż. Co powinna zawierać dobra strona internetowa? Obecnie, jeśli agent nie posiada strony internetowej, to na tle konkurencji pozostaje daleko w tyle. Natomiast w oczach potencjalnego klienta firma, która nie istnieje w internecie, nie wzbudza zaufania. Dlatego coraz więcej agentów decyduje się na stworzenie własnej strony www. Jak powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa? Aby witryna była atrakcyjna dla potencjalnych klientów i mogła być wykorzystywana do celów reklamowych (o tym w kolejnych artykułach z cyklu), musi zawierać kilka niezbędnych elementów. Po pierwsze strona internetowa musi być atrakcyjna wizualnie. Na etapie projektu należy zadbać o to, aby szata graficzna odpowiednio odzwierciedlała branżę ubezpieczeniową. Estetyka wykonanych grafik, kolory, kształty oddziałują na wrażenia klienta, np. kolor niebieski jest synonimem stabilizacji, symbolizuje prawdę, lojalność, mądrość oraz wiarę. Dlatego zastosowanie tego koloru pozytywnie wpływa na odwiedzającego witrynę. Po drugie strona www musi dawać możliwość skontaktowania się z agentem. Podstawowe dane to: aktualny numer telefonu, adres biura (najlepiej opatrzony mapką Google), imię i nazwisko, a także adres e-mail. W widocznym miejscu należy umieścić formularz kontaktowy, dzięki któremu potencjalni klienci zostawią swoje dane, aby agent mógł przedstawić szczegółową ofertę. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Millward Brown, prawie 69% ankietowanych jest zainteresowanych szybkim znalezieniem danych teleadresowych. Po trzecie potencjalny klient powinien łatwo znaleźć opis działalności agenta, a także informacje o ofercie. Nie należy szczegółowo opisywać produktów – na stronie internetowej powinny być tylko najważniejsze treści, które zachęcą klienta do kontaktu z agentem. Aż 85% badanych stwierdziło, że strona internetowa musi szybko dostarczać informacje o usługach i ich cenach. Po czwarte agent za pośrednictwem strony może umieszczać aktualności dotyczące np. nowych produktów, działania biura, promocji, itp. Dzięki takim działaniom klient ma pewność, że agent jest aktywny i zaangażowany w komunikację z klientami. Poza samym projektem strony i jej zawartością, bardzo ważne jest jej prawidłowe wyświetlanie na różnego rodzaju urządzeniach (telefonach, tabletach itp.). Należy pamiętać, że strona internetowa jest fundamentem do wszelkiego rodzaju działań reklamowych, dlatego tak ważna jest jej jakość! Przypomnę także, że na takiej stronie musi znajdować się informacja dla klientów o celach, prawach i sposobie ochrony danych osobowych (RODO). Ile to kosztuje? Projekt, wdrożenie i obsługa strony internetowej wiąże się oczywiście z kosztami dla agentów, którzy robią to na własną rękę. Koszt strony dopasowanej do potrzeb agenta ubezpieczeniowego to ok. 1500 zł. Dodatkowo dochodzi opłata za bieżącą obsługę strony – ok. 50 zł miesięcznie. Agenci Alwis&Secura, którzy wyróżniają się wysokimi wynikami, nic nie płacą – co oznacza, że oszczędzają ok. 2000 zł! Alwis tworzy atrakcyjną wizualnie i spersonalizowaną stronę, umieszcza aktualną ofertę, szczegóły kontaktowe oraz współpracujące towarzystwa. Dodatkowo pomaga swoim OFWCA w jej obsłudze. Nasi najlepsi agencji nie płacą za stronę internetową, a zyskują m.in. atrakcyjną reklamę, wizytówkę dostępną 24 godziny na dobę, pozytywny wizerunek i w rezultacie szanse na zdobycie nowych klientów! Razem z Alwis agenci budują swoją mocną pozycję na rynku i zwiększają sprzedaż.
Tagi:
O autorze

Beata Gorzula
Beata Gorzula

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem