Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 882 121 639
aprzybylska@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Kochanowskiego 37
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Rekomendacje klientów dźwignią biznesu agenta ubezpieczeniowego

Beata Gorzula | 7 września 2023 | Komentarze (0)

Jednym z najpotężniejszych narzędzi w promocji biznesu agenta ubezpieczeniowego są referencje i rekomendacje od zadowolonych klientów. Pozytywne opinie nie tylko budują zaufanie, ale również pomagają w przyciąganiu nowych klientów. W tym artykule przedstawimy wskazówki dotyczące skutecznego pozyskiwania referencji i rekomendacji od klientów oraz omówimy, jak wykorzystać to do budowania silnej marki.

Spis treści

  1. Działaj proaktywnie
  2. Stwórz przyjazne środowisko
  3. Zorganizuj program lojalnościowy
  4. Wykorzystaj media społecznościowe
  5. Utwórz konto na popularnych platformach
  6. Jeden z kluczy do sukcesu

Działaj proaktywnie

Nie czekaj na to, aż klienci sami zechcą podzielić się swoją pozytywną opinią. Zamiast tego, działaj proaktywnie i zainicjuj rozmowę na temat ich doświadczenia z Twoimi usługami. Skontaktuj się z klientami osobiście, wysyłając im wiadomość e-mail lub wykonując krótki telefon, aby dowiedzieć się, czy są zadowoleni z Twojego doradztwa, z zakresu ubezpieczeń itd.

Stwórz przyjazne środowisko

Wzmocnij swoje relacje z klientami, tworząc atmosferę, w której czują się komfortowo – zmniejsz dystans. Klienci chętniej podzielą się opinią o Twoich usługach, jeśli poczują, że mogą z Tobą porozmawiać nie tylko o warunkach ubezpieczeń, ale także o tym, co u nich słychać. Taka luźna rozmowa nie tylko zachęci ich do wystawienia rekomendacji, ale także pozwoli Ci wybadać ewentualne nowe potrzeby ubezpieczeniowe klienta np. narodziny dziecka lub budowę domu.

Zorganizuj program lojalnościowy

Tworzenie programów lojalnościowych to doskonały sposób na nagradzanie klientów za polecenia i rekomendacje. Możesz zaoferować specjalne rabaty, bonusy lub nagrody klientom, którzy polecą Cię innym. W ten sposób zachęcasz ich do dzielenia się swoją pozytywną opinią i budujesz silną sieć rekomendacji. Możesz wesprzeć takie działania akcjami w social mediach, gdzie poinformujesz swoich klientów o programie lojalnościowym np. pakiet gadżetów reklamowych za polecenie Twoich usług jednej osobie. Możesz też wydrukować wizytówki z prośbą o wystawienie opinii i wypisanymi serwisami, na których klient może to zrobić – możesz je wkładać do teczki z polisą klienta.

Wykorzystaj media społecznościowe

Platformy mediów społecznościowych są doskonałym narzędziem do promocji referencji i rekomendacji. Możesz poprosić klientów o napisanie krótkiego wpisu na swoim profilu, oznaczenie Ciebie lub Twoją firmę i udostępnienie ich pozytywnej opinii. W ten sposób dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów i zbudujesz swoją reputację.

Utwórz konto na popularnych platformach

Zarejestruj się na popularnych serwisach ocen i opinii, takich jak Google Moja Firma, czy Mapa Agentów i utwórz swoją firmową stronę. Poproś swoich klientów, aby zostawili tam swoje opinie na temat Twoich usług. Dodatkowo, regularnie monitoruj te strony i reaguj na opinie klientów, zarówno na te pozytywne, jak i negatywne.

Pamiętaj, że jeśli klient wystawi Ci negatywną opinię, a Ty na nią odpowiesz w sposób merytoryczny i grzeczny, to w oczach potencjalnych klientów traci ona negatywny wydźwięk. Natomiast jeśli pozostawisz ją bez odpowiedzi, to potencjalny klient ma tylko jednostronną perspektywę problemowej sytuacji. Dlatego tak ważne są odpowiedzi na opinie.

Istotna jest także długość i szczegółowość pozytywnych opinii, które zostawiają klienci. Jedna, ale szczegółowa opinia jest bardziej wartościowa niż kilka o treści „Polecam!”. Poproś klientów, aby bardziej rozwinęli swoją opinię.

Dział marketingu Alwis&Secura założy i poprowadzi dla Twojej firmy wizytówkę w Google Moja Firma i będzie na bieżąco moderować pojawiające się tam opinie (tylko dla naszych OFWCA ZA DARMO). Dodatkowo OFWCA dostaje zupełnie za darmo konto premium na Mapie Agentów  - największej bazie agentów ubezpieczeniowych w Polsce. Dzięki połączeniu konta Google i Mapy Agentów, za każdym razem, kiedy ktoś opublikuje nową opinię o Twojej firmie na profilu Google Moja Firma – pojawi się ona także na Waszym profilu.

Jeden z kluczy do sukcesu

Referencje i rekomendacje od zadowolonych klientów są niezwykle cenne w rozwoju biznesu agenta ubezpieczeniowego. Działanie proaktywne, tworzenie przyjaznego środowiska dla referencji, korzystanie z programów lojalnościowych, wykorzystywanie mediów społecznościowych i rejestracja na popularnych platformach to skuteczne sposoby na budowanie pozytywnej reputacji i przyciąganie nowych klientów. Pamiętaj, że dbanie o satysfakcję klientów i zapewnienie im wysokiej jakości usług jest kluczowe w budowaniu trwałych relacji, które przyniosą Ci długoterminowy sukces jako agenta ubezpieczeniowego.

O autorze

Beata Gorzula
Beata Gorzula

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem