Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Zadzwoń do nas: 18 444 28 20
Znajdź oddział
Oddziały

Alwis & Secura – Oddział Nowy Sącz
Naściszowska 11
33-300 Nowy Sącz
18 262 00 67
sacz@alwis.pl
mprusak@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Katowice
ul. Żelazna 17C/10
40-851 Katowice
48 602 335 272
dbagazinski@alwis.pl
katowice@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Tarnów
Szkotnik 25
33-100 Tarnów
14 656 16 38
tarnow@alwis.pl 
mlisowska@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kielce
ul. Czachowskiego 40
25-382 Kielce
41 365 16 41
ltuz@alwis.pl
kielce@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Kraków
Al. 29 listopada 75/6
31-425 Kraków
12 648 03 64
krakow@alwis.pl
blyszczarz@alwis.pl 

Alwis & Secura – Oddział Rzeszów
Kopernika 18 A
35-002 Rzeszów
882 122 746
rzeszow@alwis.pl
skudyba@alwis.pl

Alwis & Secura – Oddział Radom
ul. Żwirki i Wigury 33, lok. 6
26-600 Radom
696 891 280
bgajda@alwis.pl
radom@alwis.pl

Sprawozdanie do Rzecznika Finansowego za rok 2020

Ważne przypomnienie dla OFWCA Alwisa , które są także agentami, czyli są zarejestrowane jako agencji w RAU/UKNF.

Każdy dystrybutor ubezpieczeń - agent ale nie OFWCA - ma ustawowy obowiązek złożyć sprawozdanie Rzecznikowi Finansowemu. Wynika on z art. 33 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. z 2019 roku poz.2279). Do 15 lutego każdego roku należy złożyć Rzecznikowi sprawozdanie dotyczące rozpatrywania reklamacji (przez agenta) oraz podać  liczbę wystąpień klientów na drogę postępowania sądowego w wyniku nierozpatrzenia w terminie reklamacji zgodnie z wolą klientów.

Praktycznie do złożenia tego sprawozdania jest zobowiązany każdy podmiot  wpisany jako agent w rejestrze UKNF. Jeśli ktoś jest agentem i jednocześnie  OFWCA w multiagencji to jest zobowiązany złożyć takie sprawozdanie. Nie składają sprawozdań: OFWCA u multiagenta np. Alwisa oraz agenci wyłączni ZU.

Sprawozdanie to można złożyć elektronicznie, pobierając aktywny  formularz ze strony Rzecznika Finansowego.

Wymagane są bardzo proste dane, ale przed ich wypełnieniem radzę zapoznać się z tymi  pytaniami i dopiero udzielić odpowiedzi. U agenta w większości będą to "0" , ale wpisanie błędne jednej danej pociąga za sobą kolejne pytania i najczęściej dalsze błędy. Dlatego trzeba problem reklamacji w roku 2020 dobrze u siebie przeanalizować. Większość reklamacji - nawet jeśli były -  zgodnie z przyjętymi zasadami  załatwiają zakłady ubezpieczeń i one je ujmują w swoich sprawozdaniach. Nie ujmują ich agenci. Agenci ujmują tylko te reklamacje, które sami załatwiali, głównie dotyczące dystrybucji ubezpieczeń i sposobów realizowania obowiązków (np. informacyjnych, IDD, RODO) wobec klientów. 

dr Stanisław Kuta
Doradca Zarządu
Alwis&Secura

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Serwis wykorzystuje pliki cookies służące do ułatwienia korzystania z serwisu i ulepszenia funkcjonalności. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Kontakt

Rozumiem